woensdag 27 maart 2024

Clemenskerk Havelte
Prijs:
 Gratis

De bekende Matthäus Passion van J.S. Bach zal in de week voor Pasen in de Clemenskerk klinken. Het gaat om een verkorte uitvoering van ongeveer 75
minuten.

Wees welkom!
Zondagmiddag 24 maart om 15.00 uur, óf woensdagavond 27 maart om 20.00 uur. De toegang is gratis. Om de toeloop enigszins in de hand te houden moet u wel een toegangsbewijs hebben. Deze kunt u ophalen.

Kerkleden kunnen zondag 3 maart en 10 maart na afloop van de dienst kaarten afhalen bij Mart Zuidmeer of Egbert Allema. Ze staan onder de luidklok in de Nije Wheeme. Vanaf maandag 11 maart kunnen nog kaarten afgehaald worden bij de DA drogist in Havelte, zolang de voorraad strekt.

Na afloop staat er een collecteschaal bij de uitgang. Een donatie wordt op prijs gesteld.

De uitvoering van deze passiemuziek van Bach is een initiatief van dirigente Jannie Kroes en de kerkenraad heeft het project omarmd. Het enthousiaste projectkoor en -orkest uit Havelte en omgeving is door haar samengebracht. Mede door het succes van voorgaande keren heeft de Protestantse gemeente Ruinen gevraagd om dit project ook een keer in Ruinen uit te voeren. En wel op Goede Vrijdagavond 29 maart om 20.00 uur in de Mariakerk aldaar.