zondag 14 januari 2024

Locatie: Clemenskerk Havelte  - 17.30
Locatie:
 Havelte

Dorpsgesprek met Anita Trinks. “Waardevol wol: van vacht naar vest”. Na een succesvolle afsluiting van 2023 met Leonard Cohen, trappen we 2024 in Lerende Weg af met het dorpsgesprek met Anita Trinks. Anita, al jaren woonachtig in Havelte, heeft een opleiding in textiel, runt sinds 1995 haar eigen bedrijf, heeft o.a. diverse kinderkledingwinkels gehad en sinds 2015 een eigen damesmodelabel. Zij is een project gestart om de wol van de Havelter Schaapskudde te redden van vernietiging en te verwerken tot stoere vesten en truien. Waardevol wol: van vacht naar vest. Nu vraagt u zich af wat daar bijzonder aan is? Wel, kom dan 14 januari naar de Clemenskerk in Havelte. Daar doet zij uit de doeken wat daarvoor nodig is. En we kunnen u verzekeren: dat is een interessant verhaal. Van materiaal dat als waardeloos wordt beschouwd, in dit geval wol van het Drents Heideschaap, zo duurzaam mogelijk een nieuw product maken, dat is haar drijfveer. „Het is een andere manier van denken, we moeten meer de waarde van dingen gaan inzien en we moeten af van het idee dat alles snel moet.” Zondag 14 januari 2024 in de Clemenskerk in Havelte. Inloop met koffie en thee vanaf 15.30 uur; start van het dorpsgesprek om 16 uur. Rond 17 uur ronden we af en praten we met een hapje en een drankje nog even na.